Hjälp!

I helgen ska vi på kräftskiva med grannarna (första gången!!) och det är upplagt så att det börjar vid tretiden och då har alla med sig något att fika på. Tänkte göra en äppelkaka a'la ugnsplåt så det blir mycket på en gång. En person är glutenallergiker och visst borde det väl gå att använda någon annan mjölk i baket då?



På kvällen ska vi äta lite kräftor men eftersom ingen blir mätt på bara det kommer alla ta med sig något mera som alla får ta av. Det är här jag får lite smått panik....vad ska jag ta med? En hemmagjord potatisallad och någonting till? Pajer är ju annars lätt att göra men tyvärr är det redan taget...:)

Förslag?? Nåt lätt och supergott ska det vara!!

Kommentarer
Postat av: Malena

Kolla i specialhyllan, det brukar finnas alternativmjöl för dem som är gluten-intoleranta.



När det gäller extra mat satt jag just och läste i Elle Mat och Vin och såg en god Gubbröretårta som är en kavringtårta (kanske glutenintoleranta personen kan hoppa över just denna?)



Säg till om du vill ha den så sänder jag över receptet.



Kramis!

2008-08-13 @ 11:38:22
Postat av: Tessan

Jaaa!!! Vill haaaaaaa!!! ;-D Tack snällaste vännen!

2008-08-13 @ 11:53:05
Postat av: Malena



Receptet med bild finns på hemsidan:

http://www.ellematochvin.se/?id=20662

2008-08-13 @ 13:00:35
Postat av: Tessan

Kan man byta ut kaprisen mot nåt annat tro???

2008-08-13 @ 14:55:36
Postat av: Malena

Absolut. Eller helt enkelt skippa ngt på toppen.

Ta gräslök kanske?

2008-08-13 @ 16:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0