Livet är underbart!



Vi trivs allihopa i vårt nya hus. Katterna har verkligen bott in sig nu och det är skönt att se Ebba bete sig normalt igen. Mattes fina tjej som kurrar så fort jag pratar med henne. <3

Sitter i soffan och kollar på Melodifestivalen, har nyss bastat efter en lång dag ute i trädgården. Underbart skönt.

Idag har jag planterat ett äppelträd och en fläderbuske som en dag ska bli 3 m hög (vår tanke är att den ska täcka det lilla vi ser av grannen). Just nu är den knappt en meter så jag hoppas den är snabbväxande. ;-)

Äppelträdet fick jag i födelsdagspresent av mina föräldrar och det blev riktigt fint när det var klart. Bättre än jag trodde faktiskt. Så nu vill jag ha ett fruktträd till. Men först måste jag plantera de buskar som jag fortfarande inte satt. Det blir till att fixa med imorgon. Ska dessutom plantera mina egenodlade petunior och pelargoner. Roligt!!

image24

plantering pågår

image25

det färdiga resultatet

Bamse och jag var ute på promenad i morse, han är så snäll pojken han klagar aldrig när han inte får gå ut utan blir bara glad när det väl blir promenad av. Igår låg han på grannens uppfart och rullade sig, idag blev det till å ligga på rygg i solen på altanen. Han älskar verkligen att få vara ute. <3

Huga, har som sagt tv:n på och inte är det många bidrag man gillar direkt...eller så börjar jag bli gammal som inte förstår mig på ungdomarnas musiksmak! ;-D

Nu har Pirelli framträtt med sin sång, tror jag tar och nattar nu. Hoppas vi vinner...

Kommentarer
Postat av: Malena

Ja vann gjorde vi inte direkt...
Jag höll på Ukraina! Men icke sa nicke...

Hoppas att du haft en lika underbar dag idag. Inte ett moln på vår himmel har seglat förbi ens! Otroligt!

Nu ska vi grilla, sen blir det promenad för att få lite poäng. Kom fram till Prag i torsdags faktiskt! Det individuella racet. Men laget är inte i mål ännu, så vi poängar på...

Kraaaaaaaaaam!

2008-05-25 @ 18:03:28
Postat av: Karin

Vad härligt med hus!
Hoppas vi får komma och hälsa på snart :)
Ellen hälsar till syrran oxå!

Kram
Karin

2008-05-25 @ 19:42:16
URL: http://suid.mine.nu
Postat av: Karin

Vad härligt med hus!
Hoppas vi får komma och hälsa på snart :)
Ellen hälsar till syrran oxå!

Kram
Karin

2008-05-25 @ 19:42:25
URL: http://suid.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0