Livet är underbart!



Vi trivs allihopa i vårt nya hus. Katterna har verkligen bott in sig nu och det är skönt att se Ebba bete sig normalt igen. Mattes fina tjej som kurrar så fort jag pratar med henne. <3

Sitter i soffan och kollar på Melodifestivalen, har nyss bastat efter en lång dag ute i trädgården. Underbart skönt.

Idag har jag planterat ett äppelträd och en fläderbuske som en dag ska bli 3 m hög (vår tanke är att den ska täcka det lilla vi ser av grannen). Just nu är den knappt en meter så jag hoppas den är snabbväxande. ;-)

Äppelträdet fick jag i födelsdagspresent av mina föräldrar och det blev riktigt fint när det var klart. Bättre än jag trodde faktiskt. Så nu vill jag ha ett fruktträd till. Men först måste jag plantera de buskar som jag fortfarande inte satt. Det blir till att fixa med imorgon. Ska dessutom plantera mina egenodlade petunior och pelargoner. Roligt!!

image24

plantering pågår

image25

det färdiga resultatet

Bamse och jag var ute på promenad i morse, han är så snäll pojken han klagar aldrig när han inte får gå ut utan blir bara glad när det väl blir promenad av. Igår låg han på grannens uppfart och rullade sig, idag blev det till å ligga på rygg i solen på altanen. Han älskar verkligen att få vara ute. <3

Huga, har som sagt tv:n på och inte är det många bidrag man gillar direkt...eller så börjar jag bli gammal som inte förstår mig på ungdomarnas musiksmak! ;-D

Nu har Pirelli framträtt med sin sång, tror jag tar och nattar nu. Hoppas vi vinner...

Vi lever!

Man kan ju knappast beskylla mig för att sitta för mycket framför datorn nuförtiden...

En snabb lägesrapport! Katterna har acklimatiserat sig ordentligt nu, t.o.m. Ebbagumman som hade en tuff start. Fortfarande är det lite läskigt med folk som klampar i trappen men det går över det med.

Bamse har börjat gå på kvällspromenader tillsammans med mig och han fullkomligen älskar det. Trettio minuter i trädgården och han är så nöjd och glad så. Han är snäll och försöker inte rymma ut när vi går in och ut genom dörren, min stora fasa! Han verkar acceptera promenader lite nu och då.

Trädgården är mitt stora intresse just nu, 1200 kvm kräver sin tid och det är fantastiskt roligt! Skulle publicera lite bilder men min laptop vill inte vara med just nu så det kommer senare.

Somriga vårhälsningar från Tessan som bloggar i trädgården. Lyxigt värre! ;-D

Kram på er.


RSS 2.0