Underbara dagar

Här går dagarna i en strid ström, timmarna flyter iväg utan att jag egentligen märker det. Vi njuter lata glada dagar tillsammans med katter, släkt och vänner. Just nu är lillebror här och bor ett par dagar, roligt att få rå om sin tonårsbror ett tag. Igår tog vi en båttur i solen, precis lagom mycket vind för en trevlig segeltur.

Här hemma har vi lite olika projekt på gång, mitt ansvar just nu ligger på trappen. Den ska målas och jag har de senaste 4 veckorna skrapat bort gammal färg pö om pö. Nu är det klart och det är dags att ta bort gammal fog mellan stenplattorna och sedan lägga dit ny. Efter det blir det målning av själva trappstommen, kommer bli jättefint!

Imorgon är det sista dagen på min semester för den här gången, otroligt så fort 5 veckor har gått. Och så mycket vi har fått gjort. Nästa år kommer vi koncentrera oss på att måla huset, längtar redan!

Nu väntar trappen! Ha det gott!

Jag kan måla hela världen lilla mamma

Här målas det för fullt. Matkällare och hobbyrum har just blivit målade i färgerna "Elis" och "Finn" från Beckers. Känns skönt att det är över nu för det har varit ett riktigt hästjobb att göra iordning de rummen. Först ta bort träreglar, sen ta bort tapeter och färg, laga med ny puts, måla tak, väggar och rör. PUST!

Men nu är det gjort, en gång för alla och det med KORREKT färg...innan var det målat med färg som inte andades och hur smart är det i en källare? Inte alls smart.

Nästa steg är klinkers och sen är även de rummen färdiga. Hitills har vi gjort iordning en klädkammare och kontoret. Idag la vi nytt golv, sen är det bara lite lister och nya handag på garderoberna så är det oxå klart.

SKÖNT!!

Imorgon blir det till att måla garage, efter det trapp och lägga klinkers. Ev. ska vi bygga en kattgård oxå. Sen är det slut på projekt den här gången, förmodligen är semestern oxå slut då. ;-)

Igår seglade vi för första gången och det var underbart skönt. Ett par timmar räckte, sen åkte vi hem och målade igen. Det är SÅ skojigt att få fint i huset. Man blir nästan beroende av att jobba!!

Dessutom har vi ännu en anledning till att hålla oss hemma, vi har besök av Emser och Balder, två birmor som är så underbara! Lilla Balder är bara 16  veckor och han har vunnit mitt hjärta totalt!! Han är så go den lilla killen att jag inte kan låta bli att pussa på honom tills han nästan storknar. När han är hungrig/gosig/lekfull så knorrar han så sött att det bubblar i magen av glädje. Det går liksom inte att hejda! Ja, ni vet ju själva hur underbart det är med kattungar!

Faktum är att jag kan tänka mig en rödmaskad birma i framtiden...vart ska detta sluta månne? ;-D

Det kommer lite bilder senare. Nu ska vi till McDonalds o äta lite, sen blir det Byggmax för att köpa nya stuprännor till garaget.

Ha det gott!

Nougat blev grisrosa...

Förmodligen var det den blåa väggen i klädkammaren som gjorde att resultatet blev grisrosa, så det blev till att måla om allting ytterligare en gång. Denna gången blev det "kakao" och nu ser det riktigt bra ut! Det kommer bli skitsnyggt med lite spottar under klädhyllan, ett riktigt krypin! Synd bara att det inte är min garderob utan sambons....;-D

Dags att måla igen! Klockan är ju faktiskt 07.20 och jag har redan hunnit läsa tidning och äta gröt! Skönt med semester! Haha!

Ikväll får vi besök av Emser och Balder, två birmor som ska bo hos oss en vecka. Ska bli jätteskoj att få gosa med dem! Balder är bara 15 veckor och SÅ söt, jag är riktigt kär i honom! Det kommer kort på dem senare!

Renovering pågår!

Här latas det inte i onödan kan jag säga. Just nu pågår målning av klädkammaren och nästa steg är att tapetsera kontoret, samt lägga golv i båda rummen. Sen är de i toppskick! Allt är omgjort, från tak till golv. Det är väldigt roligt att måla tycker jag, då ser man resultat på en gång. Slipa och spackla är ett nödvändigt ont, att dra bort gammal matta och slipa bort lim är rena döden.

Snart ska jag måla andra lagret med färgen "nougat" i klädkammaren, just nu ser det dock mer ut som rosa/lila men jag hoppas det mörknar lite...

Ha en bra dag i solen! Kissarna hälsar!

Särlek!


Morgonstund har guld i mun

Lovely! Vaknade klockan sju, tog ett varv i trädgården, hämtade tidningen och gick sedan in och åt frukost. Ljuvliga tystnad. Efter en lång stund vid köksbordet med SvD och havregrynsgröt tog jag en morgonpromenad. Fåglarna kvittrade bland regntyngda blad och trots frånvaron av solsken känns det underbart att ha semester!

Nu väntar lite jobb igen men jag lovar - jag ska slappa oxå! Just nu läser jag en bok som heter Mig äger ingen av Åsa Linderborg. En småtrevlig bok som handlar om en flickas uppväxt i Västerås tillsammans med sin pappa. Roligt att känna igen sig i miljöbeskrivningarna! Perfekt läsning en regnig sommardag!



Regn, regn, regn

Det verkar som om himlen har öppnat sig, här har det regnat konstant sedan i morse. Men det spelar inte oss någon större roll för vi har ägnat förmiddagen åt att putsa väggen i ett av rummen i källaren. Det blir faktiskt riktigt bra! Skoj är det oxå att få slafsa med geggamoja. ;-)

Nästa projekt är att slipa väggarna på kontoret och sedan spackla! Kul kul!

Nu väntar eftermiddagslur och sedan ska det handlas mat till kvällen då vi får besök av våra vänner T & G samt deras lilla son som vi inte sett sedan julas, han har nog vuxit en del misstänker jag!

Ha det gott!

Semester, typ.

Nu har vi fem veckors semester och det har börjat i 110 knyck. På ett gammalt hus finns det massor att göra och efter 2 dagars ledighet börjar jag fundera på vad vi egentligen gett oss in på...en sak är säker, vi måste komma härifrån ibland annars blir vi skogstokiga. Iallafall jag.

Det får helt enkelt bli turer med båten mellan husfixeriet så vi verkligen kan slappna av ibland. Men även om det kommer bli intensiva veckor så är det nog skönt att kunna känna att vi har kommit en bit på väg senare i sommar.

Men nåt säger mig att man bara renoverar ett hus i sitt liv... ;-D

Önskar er alla en skön sommar!

RSS 2.0