Flyttstädar

Jag går igenom alla mina saker och hittar därmed både det ena och andra. Känner mig kluven, vad gör man egentligen med priserna som Bamse fått på diverse utställningar. Nån som har nån bra idé? Nu ligger de ihopknycklade i en påse och det är ju inget vidare roligt.

Slänga eller inte? Det är frågan. Bah. Tror jag får spara nån som betyder lite extra och kasta resten.

image21

Bullen

Min hona Ebba hade en kull sommaren 2004 (Berra som jag har hemma är hennes son) och en av kattungarna flyttade till Fia och Marcus i Skåne. Bullen har ett helt fantastiskt hem och jag har förmånen att få följa honom och hans familj på webben genom Fias blogg.

Idag hittade jag några bilder jag bara måste sno från Fia www.fiaspixlar.org som förövrigt är en fantastisk fotograf, hennes sida rekommenderas varmt!

Bullens bästa kompis är hund och heter Simon! Se bara så söta det är tillsammans. Blir glad i magen när jag ser dem. <3


image19
Fotograf: Sofia Hållander

image20
Fotograf: Andy Larsson

Nu går flyttlasset snart!

I mitten på april tar vi farväl av lägenheten och flyttar in i ett hus strax utanför stan. Tror vi alla kommer uppskatta mera utrymme lika mycket, såväl två som fyrbenta.

Att det finns kartonger att leka i gör ju inte saken sämre!

image18

Vårkänslor!

Åå, som jag längtar efter att få köra ner fingrarna i jorden och använda mina nya fina redskap från IKEA. 89 bagis för ett set från Fiskars, inte illa va?

image16


Mina små skott tar sig bra! Har planterat röda pelargoner också och de har kommit upp alldeles nyligen. Så spännande att se hur det växer!

image17

Glad Påsk!

Hoppas ni alla får en riktigt skön ledighet i påsk, det ska jag ha! Mycket godis, mycket kärlek och mycket gos med katterna. Bättre än så kan det inte bli!

Ha det gott vänner!

Jag vill hoppa, dansa o studsa när jag hör detta! Me lööve!


Minst blåst!

Igår hade jag och min käraste en nostalgisk stund när vi bläddrade i gamla fotoalbum. Efter ett tag så slog det mig hur olika vi egentligen är och jag frågade honom varför han egentligen fallit för mig en gång i tiden. Svaret jag fick var nog väntat men föga romantiskt:

"-Ja, du var väl minst blåst av alla tjejer jag träffat..."

Jag hoppas humorn kommer fram i det här inlägget för jag gapskrattade när han sa så...jag förstår vad han menar men LITE mer romantik kan man väl kräva?

Eller? ;-D


Ur arkivet 1

Bamse och Ebba var oskiljaktiga innan Berra kom in i bilden. Här har de klämt ihop sig i garderoben i husses kalsonglåda. Tänk det är 4 år sedan! De är stora nu kissarna. Både bildligt och bokstavligt talat. ;-D

Detta var på den gamla goda tiden när husse fick dammsuga kalsongerna innan han gick till jobbet...

image15

Varför växer det inte?

Den röda sorten av petunior vägrar helt enkelt komma upp. Endast två små frön har grott och jag börjar fundera på om det är så att de fått för lite ljus. Tydligen skulle de inte täckas med jord och förmodligen är det så att de hamnat för långt ner i hålet.

Vad göra? Plantera nya frön eller använda sig av mera ljus kanske?

Någon som vet?

Tjoho! Det växer!

Förra lördagen så frösådde jag två olika sorters petunior, Prism Sunshine (gul) och Prism Scarlet (röd). Jag älskar verkligen petunior även om de är rätt dryga med sitt kladdande. Men de växer alltid så det knakar så det får man väl leva med. 30 stycken små torvbriketter har jag i ett litet växthus och jag har sått 2-3 frön i varje. Nu en vecka efteråt har den gula petunian kommit upp men inte den röda!

Nu återstår bara att lista ut vad tusan man gör med skotten när de vuxit på sig...(är ingen trädgårdsexpert ännu som ni märker!)

image13

image14

Akvariemek

Förra sommaren fick jag ett ryck och skaffade mig ett akvarium och det har faktiskt varit riktigt roligt att pyssla med det! Som ett litet växthus i miniformat!

Varje gång jag tar fram slangen för att byta vattnet sitter Ebba på första parkett, tydligen är det omåttligt roligt att se när vattnet stånkar fram genom slangen. ;-D

Och ja, jag är medveten om att jag måste städa...klippte iaf bort bilden på avloppsbrunnen. Men det blir flyttstädning här framåt april så det får vänta tills dess. Hehe.

image11

image12

Snart vår!

Jag har köpt mig lite gula tulpaner och nu står de och lyser upp hela lägenheten. De är en föraning om vad som komma skall! Lovely!!

image10

(Vill ni se riktigt bra blombilder ska ni surfa in hos Fia!)

Habegär!

Jag kommer få en trädgård att sköta snart och givetvis har jag redan börjat planera...har hittat en undebar sida som heter http://www.buxus.se/ som säljer trädgårdstillbehör med det där lilla extra.

Skulle inte en sån här vara väldigt snygg att ha så säg?!



Nåt som aldrig någonsin kommer synas i min trädgård är tomtar, grodor och andra prydnadssaker så mamma LOVA mig att inte köpa en sån här i present...NÅGONSIN! ;-)


Min vackra pojke

Å jag är så stolt över min underbara, gosiga Bubbis. Han älskar människor och allra mest mig! <3 Kan inte fatta att han snart blir 4 år...herrejesus så tiden går. En son har han fått och kikar ni in senare kommer ni få se kort på honom. ;-)

image7

Oemotståndliga Bamse!

Så här fint sällskap har jag vid datorn. Detta är Bamses plats, det händer visserligen att någon av de andra gör honom sällskap men Bamse är Kungen som bestämmer. :-)

När han vänder upp magen är det bara att kapitulera, det går bara inte att motstå en mjuk skogismage. Och det vet Bamse mycket väl. <3

image5

image6

Finns det hjärterum...

...så finns det stjärterum. Så här ser det ut när jag ska försöka sitta framför datorn en stund. ;-)

image4

Min finaste Ebbis

Ebba (Liljans Äbba) blev kastrerad i juni 2007 och sedan dess har hennes päls vuxit något enormt. Från att bara ha haft lite testar i kragen har hon som blivande femåring verkligen blommat ut.

Jag är så glad för Ebba, snällare tjej får man leta efter och efter kastreringen är hon så nöjd med livet! Önskar jag gjort det tidigare men det är ju som bekant väldigt lätt att vara efterklok.


image1

image2

image3

Vi är tillbaka!

I brist på bättre så startar jag upp en blogg för Bamse, Ebba och Berra i första hand, mina egna betraktelser i andra hand och för mitt akvarium i tredje hand.

Vi får se vad det blir av det hela! Saken är den att jag saknar att visa upp min älsklingar för resten av världen, det är alltså helt av egoistiska skäl jag gör detta.

Välkomna tillbaka till oss! ;-D

RSS 2.0