Morgonstund har guld i mun

Lovely! Vaknade klockan sju, tog ett varv i trädgården, hämtade tidningen och gick sedan in och åt frukost. Ljuvliga tystnad. Efter en lång stund vid köksbordet med SvD och havregrynsgröt tog jag en morgonpromenad. Fåglarna kvittrade bland regntyngda blad och trots frånvaron av solsken känns det underbart att ha semester!

Nu väntar lite jobb igen men jag lovar - jag ska slappa oxå! Just nu läser jag en bok som heter Mig äger ingen av Åsa Linderborg. En småtrevlig bok som handlar om en flickas uppväxt i Västerås tillsammans med sin pappa. Roligt att känna igen sig i miljöbeskrivningarna! Perfekt läsning en regnig sommardag!



Kommentarer
Postat av: Malena

Jaaa den har jag oxå läst! Och om jag inte minns fel så rörde de sig mycket i dina nya hemtrakter ;-)



Visst är det skööönt med semester. Här tittar nu solen fram över viken, och vi ska strax ut och njuta.



Kramiss till dig och Lars!

2008-07-09 @ 20:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0