Underbara dagar

Här går dagarna i en strid ström, timmarna flyter iväg utan att jag egentligen märker det. Vi njuter lata glada dagar tillsammans med katter, släkt och vänner. Just nu är lillebror här och bor ett par dagar, roligt att få rå om sin tonårsbror ett tag. Igår tog vi en båttur i solen, precis lagom mycket vind för en trevlig segeltur.

Här hemma har vi lite olika projekt på gång, mitt ansvar just nu ligger på trappen. Den ska målas och jag har de senaste 4 veckorna skrapat bort gammal färg pö om pö. Nu är det klart och det är dags att ta bort gammal fog mellan stenplattorna och sedan lägga dit ny. Efter det blir det målning av själva trappstommen, kommer bli jättefint!

Imorgon är det sista dagen på min semester för den här gången, otroligt så fort 5 veckor har gått. Och så mycket vi har fått gjort. Nästa år kommer vi koncentrera oss på att måla huset, längtar redan!

Nu väntar trappen! Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Malena

Min stilla undran är - hur gör du för att hålla katterna borta från trappan när du målar och när det torkar? Jag vet inte HUR jag skulle fixa det med två Mr Nyfiken och Överallt i vårt hus....



Kramis i regnet!

2008-08-03 @ 13:45:48
Postat av: Tessan

Det är utetrappan....;-D

2008-08-03 @ 14:15:57
Postat av: Malena

...aaaaaaaaaaah! det låter ju lite rimligare!!!

2008-08-05 @ 09:44:37
Postat av: Malena

Berätta meeeeeeeeeeeeer!!!!! VAR VAR VAR!!!!????

2008-08-06 @ 13:33:49
Postat av: Tessan

Har mejlat bostream....

2008-08-06 @ 16:20:17
Postat av: Malena

bostream.nu?

2008-08-07 @ 11:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0