Fint besök av birman Emser!

Jag är kattvakt åt min jobbarkompis birma Emser, hon kom i torsdags och åker hem imorgon. Egentligen är det ett test inför sommarsemestern när hon ska vara hos oss en vecka. Då kommer dessutom henne nya kompis, ännu en birma, som hunnit komma hem till familjen då. Inte mig emot att få ha en ulltuss att pussa på här hemma! ;-)

Allting har gått toppenbra, BEB (Bamse, Ebba, Berra) har mottagit henne otroligt väl. Trots Emser morrningar och fnysningar (jo, det är en pratglad dam som dock är väldigt snäll) så har de knappt rört en fena när hon gjort utfall mot dem. Kan ha och göra med att hon är en tredjedel så stor som BEB möjligen. När hon väl kände sig hemma (tog ett dygn) så är det bara bus som gäller, vilken energi! Emser är knappa året och mina katter tror nog hon är en kattunge som hon beter sig...

Söt som socker är hon och idag la hon sig i knäet på mig och somnade när jag satt framför datan. Inte utan att man smälter lite...

Finaste lilla Emser



 

Kommentarer
Postat av: Malena

Söööt Emser!

Har du inte runnit bort i värmen i helgen?? Inte utan att man längtar efter lite regn.. och moln... Gräsmattan är ju alldeles gul.



Kramis!

2008-06-08 @ 22:39:59
Postat av: Malena

psst - kickoff imorgon hela dagen och kvällen,... vi får höras på onsdag.



Kram!

2008-06-09 @ 22:10:49
Postat av: Anonym

psst - kickoff imorgon hela dagen och kvällen,... vi får höras på onsdag.



Kram!

2008-06-09 @ 22:11:26
Postat av: Malena

GRATTIS Berra på 4-årsdagen i efterskott!

Från hela ligan i Uppsala - staden det åskat i hela dagen idag... ;-)

2008-06-16 @ 20:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0