Tjoho! Det växer!

Förra lördagen så frösådde jag två olika sorters petunior, Prism Sunshine (gul) och Prism Scarlet (röd). Jag älskar verkligen petunior även om de är rätt dryga med sitt kladdande. Men de växer alltid så det knakar så det får man väl leva med. 30 stycken små torvbriketter har jag i ett litet växthus och jag har sått 2-3 frön i varje. Nu en vecka efteråt har den gula petunian kommit upp men inte den röda!

Nu återstår bara att lista ut vad tusan man gör med skotten när de vuxit på sig...(är ingen trädgårdsexpert ännu som ni märker!)

image13

image14

Kommentarer
Postat av: Malena

Jag tror att man flyttar över dem i små plastkrukor så att de får växa till sig. Sen när de är större placerar man ut dem i krukor, precis som när man köpt dem. Kommer att gå som en dans!!

2008-03-09 @ 10:26:07
Postat av: Malin

Hallå Tessan!

Waowe, blir helt impad av dina projekt! Själv är jag inne i min värsta fas av vårtrötthet och orkar knappt masa mig ur sängen, initiativförmågan är definitivt på minus.. Men jag kanske får lite inspiration av din blogg?! :o)
Kramar till er alla!

2008-03-09 @ 11:11:35
URL: http://www.vildhjartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0